Cand se schimba distributia pe lant sau pe curea la o masina
Cand se schimba distributia pe lant sau pe curea la o masina

Cand se schimba distributia pe lant sau pe curea la o masina


Cand se schimba distributia la masina. Fie ca vorbim de distributie pe lant sau pe curea, este esential sa stii cand trebuie sa o schimbi. La un anumit numar de kilometri sau daca a trecut o perioada mare de timp, kitul de distributie trebuie schimbat.

Cand se schimba distributia la masina. Pe lant sau pe curea – Cuprins:

Care este rolul distributiei la o masina?

Distributie pe lant
Distributie pe lant

Inainte de toate, ar trebui sa stii si care este rolul distributiei la o masina. Pe scurt, distributia are rolul de a sincroniza galeria de admisie, pompa de apa, evacuarea si cilindri. Acest lucru se face, de obicei, printr-o curea sau printr-un lant.

Si daca tot am vorbit despre asta, ar mai trebui sa stii ca distributiile sunt de 3 tipuri: pe curea, pe lant sau pe pinioane. Distributia pe curea este cea mai simpla si cea mai intalnita, aici vorbim despre o curea antrenata de cateva role.

Citeste si: Cand se schimba discurile de frana la masina

Daca distributia pe curea este folosita pentru motoarele mai mici, adica pana in 2.0 litri, distributia pe lant se gaseste pe majoritatea motoarelor mai mari. Desigur, nu este o regula, deoarece vom gasi distributie pe lant si pe motoare mai mici.

Trebuie sa stii ca motoarele cu o capacitate de 3.0 litri sau mai mare vor avea doar distributie pe lant, deoarece este mai rezistenta si poate face fata puterii motorului.

Distributia pe pinioane era folosita in trecut, iar in loc de curea existau pinioane care sincronizau componentele masini. Marea problema cu aceasta este ca genereaza foarte mult zgomot.

Cand se schimba distributia pe lant sau pe curea

Cand se schimba distributia pe curea
Cand se schimba distributia pe curea

Acum ca stim ce rol are distributia la o masina, ar trebui sa stim si cand se schimba. Cand aducem in discutie distributia pe curea, trebuie sa stii ca este necesara o schimbare la 60.000 de kilometri sau la 5 ani de utilizare.

Dupa cum vezi, chiar daca nu circuli cu masina, tot este necesar sa schimbi kitul de distributie. Nu putem vorbi de o regula aici, insa daca apar crapaturi la curea si aceasta nu e de calitate, kitul de distributie trebuie schimbat si mai devreme.

Distributia pe lant este mult mai rezistenta, insa asta nu inseamna ca va tine o vesnicie. Se recomanda o inspectie atenta atunci cand masina a parcurs 150.000 de kilometri, pentru a vedea starea intinzatoarelor lantului.

Citeste si: Cand se schimba anvelopele de iarna la masina

Lantul rezista si se uzeaza destul de greu, insa componentele care pot ceda sunt intinzatoarele. De regula, distributia pe lant se schimba la 200.000 – 250.000 de kilometri. Asadar, se poate observa avantajul clar pe care il are acest tip de distributie.

Legat de distributia pe pinioane, aceasta nu trebuie schimbata, insa avand in vedere ca nu se mai foloseste la masini nu ar trebui sa iti faci griji.

Mai mentionam faptul ca nu ar trebui sa amani schimbul distributiei pentru ca o curea rupta iti va indoi supapele si poate sa iti strice definitiv motorul. Kitul de distributie costa in jur de 500 de lei, asa ca nu e vorba de o avere.

La distributia pe lant iti dai seama destul de repede ca lantul este slabit si intinzatoarele nu isi mai fac bine treaba. Lantul se poate rupe sau poate ajunge in motor, asa ca ti-l poate strica definitiv.


Like it? Share with your friends!

Cristian P.